HAFTANIN KONUK YAZARI ''GECE'' YAVUZ HAKAN TOK, HANDE YENER'İN ''MÜKEMMEL'' ALBÜMÜNÜ DEĞERLENDİRDİ! DOSYA KONUSU : ''TÜRKİYE'DE SAYGI ALBÜMLERİ''!

23 Mart 2012 Cuma

DUMANI ÜSTÜNDE ALBÜMÜ ''KALP AĞRISI'' İLE GÜNSELİ DENİZ DE ''HAYAT MÜZİK'' DEDİ!


'' Bütün derdim müzikal anlamda yüksek standartta bir albüm yapmaktı''

Bir şarkıcının kariyerinde ilk albümün yeri çok özeldir şüphesiz. Dinleyici ile ilk buluşma, tanışma… Sizin için de ‘’Kalp Ağrısı’’ böyle özel bir yerlerde olmalı. Nasıl başladı hikayeniz, onu öğrenmek istiyorum.

Aslında bu albümün birçok açıdan yeri özel bende… Elbette ilk “Merhaba”nın heyecanı var ama bundan daha önce, istediğim gibi bir albüm olmuş olması çok mutluluk veriyor bana. Bugüne gelene dek, hatta ilki 14 yaşında olmak üzere, farklı şirketlerden albüm teklifleri almıştım. Hiçbirinde ML Production ile yakaladığım uyumu yakalama fırsatım olamadı. Şimdi doğru zaman bu zamanmış diye düşünüyorum.

Emel Müftüoğlu ile beraber albümün her aşamasında karşılıklı konuşarak, birbirimizi anlayarak hareket ettik. Bu bana emin ellerde olduğum duygusunun yanı sıra istediklerimi gerçekleştirebilme fırsatı verdi.

Bu nedenle çok mutluyum bu albümün hazırlık sürecinden ve çıkışından… Dediğiniz gibi hep özel bir yeri olacak… Dilerim devamı da böyle olur.
Müzisyen bir yapımcı ile çalışmak herkesin başına gelen bir şans değildir. ‘’Kalp Ağrısı’’nda yapımcı olarak Emel Müftüoğlu ile çalıştınız. Nasıl bir araya geldiniz? Bir müzisyen yapımcı ile çalışmanın avantajları nelerdi?

Daha önce de söylediğim gibi Emel ile birbirimizi çok iyi anlayabildik. Hassasiyet gösterdiğim şeylere benim kadar özenliydi. Emel zaten müzisyen kimliğinin yanı sıra başarılı bir yapımcı da... Birçok ismin arkasında imzası var. Bir yapımcının sanatçı olması, müziğin ticari boyutunun dışında müzikal altyapısı hakkında yetkin olması büyük avantaj… Şarkı seçimlerinden düzenlemelere, klibe kadar her aşamada bunun avantajını yaşattı bana.

Bir araya gelmemiz de şöyle oldu; Çağrı ile zaten tanışıyorduk, hatta arkadaşlarla bir araya gelip müzik yapıyorduk. Çağrı Emel’e bu kayıtları dinletmiş. Sonra Emel ile bir araya geldik. Şarkılara ve yorumuma çok güvendi. Karşılıklı enerjimiz de tutunca, yola beraber çıkmaya karar verdik.

'' Sezen Aksu, insanın potansiyelini en yüksek derecede gösterebilmesinde müthiş bir yol gösterici..''

Albümde 2 tane Sezen Aksu şarkısı yorumladınız. Hatta ‘’Kalp Ağrısı’’ albüme adını verdi. Sezen Aksu şarkıları yorumlamak size neler hissettirdi?

Müziğe gönül veren herkesin yön göstericisi olan bir isim Sezen Aksu. Üstüne söylenmemiş fazla söz yok. Şarkılarını söylemeye gelince, sadece Sezen Aksu şarkıları olduğu için değil, gerçekten albümdeki 2 şarkıyı kendime de, albümün genel duygusuna da çok yakın bulduğum için mutlulukla okudum. Okumalarda kendisinin yönlendirmesiyle normalden çok daha kısa sürede ve verimli bir sonuç elde ettik. Sezen Aksu, insanın potansiyelini en yüksek derecede gösterebilmesinde müthiş bir yol gösterici… Sezen Aksu’nun hayran olduğum yönlerine bir de stüdyodaki ustalığı eklendi.

Albüme bu ismi verme fikri de kendiliğinden oluştu. Albümde ağırlıklı olarak kendi beste ve sözlerim yer alıyor. Bu benim her zaman olmasını istediğim, tercih ettiğim bir şeydi. Ama kendi şarkılarımı söylemek kadar bir Sezen Aksu şarkısı da söylemeyi arzu etmiyor değildim. Albümdeki diğer şarkılarla farklı zamanlarda yapılmış olmasına rağmen -Sezen Aksu beni çok iyi anlamış olmalı ki- “Kalp Ağrısı” albümün genel duygusuna birebir uyuyordu. Sanırım hiçbir şey tesadüf olmuyor. Başka bir isim düşünmek yersiz göründü… Çok da mutluyum.


''Piyasanın yeni isimlere direndiği bir dönemdeyiz.''

Sizin ‘’Kalp Ağrısı’’ndan beklentileriniz neler? Bu albümün nerelere ulaşmasını istiyorsunuz?

Şarkılarımı beni mutlu eden koşullarda paylaşabilmek için uzun süre bekledim. Benim için hedef herhangi bir albüm çıkarmak olmadı hiçbir zaman... “Kalp Ağrısı” repertuarından beraber çalıştığım müzisyenlere kadar her detayıyla beni yansıttığına inandığım bir albüm oldu. Beni mutlu eden yönü bu... Bundan sonrası artık matematik, aritmetik ile olacak bir şey değil zaten. İsterim ki herkes dinlesin. Dilerim ki dinleyenlerden birine ya da birkaçına iyi gelsin; kendinden bir şey bulsun. Müzisyenin beklentisi bu kadar olur sanırım. Gerisini zaman gösterecek…

İlk albümünü yayınlayan bir şarkıcı olarak müzik piyasasını nasıl değerlendiriyorsunuz. Yeni isimler nasıl karşılanıyor, yeterli ilgi ve desteği görebiliyor mu sizce?

Piyasanın yeni isimlere direndiği bir dönemdeyiz. Üzücü ama maalesef öyle... Yani bu kadar emekten sonra “işte yeni biri daha…” kategorisinde değerlendirilme riski var elbette. Ama bunu aşmanın en güzel yolu çalışmaya ve üretmeye devam etmekle, süreklilikle olacaktır diye inanıyorum. İyi üretimin bir şekilde dinleyici ile eninde sonunda buluşacağına inanıyorum.


Özellikle son yıllarda albüm hazırlamak yerine tek şarkılık single çalışmalarla dinleyici ile buluşuluyor. Albüm hazırlamanın maliyetli olması ve her şarkının yeteri kadar tanıtılamaması gibi pek çok sebebi var bunun. Siz tek şarkılık bir single yerine 11 şarkılık bir albüm yapmayı neden tercih ettiniz?

Merhaba’nın beni bütünüyle anlatabilmesini istedim sanırım. Bir başka sebebi de hiçbir şarkının benim açımdan repertuarı doldurmak için konmamış olması. Bir bütünlüğü olan ve temelde bir hikayesi olan şarkılardı; bölmek doğru görünmedi. Bu albümde sözünü ettiğiniz bir durum yaşanmaması için mümkün olduğunca çok klip çekmeyi hedefliyoruz. Bunun şarkıların teker teker fark edilmesine katkısı olacaktır diye umuyorum.  

Sosyal medya platformlarında Aşkın Nur Yengi’nin ilk albümünü çıkardığı zamanlardaki hava ve aynı etkiyi yarattığınız yazılıyor. Hakkınızda yazılanları takip ediyor musunuz?

Yazılanları sadece bilgi sahibi olmak adına takip ediyorum ve her zaman da takip edeceğim. Bundan sonra beni takip edecek dostlarımın resmi site ya da sosyal medyadan ulaştırdıkları her şeyin bilgimin dahilinde olacağını da bu vesileyle söylemek istiyorum. Burada paylaşılanlar, eleştiriler, öneriler mutlaka bir ışık tutacak ama yolumu belirleyecek kadar etkisinde olmamaya özen göstereceğim.  Takip ettiğim kadarıyla yorumlar, Aşkın Nur Yengi benzetmesinden çok, albümün 90’lardaki özlenen müzikaliteye sahip olduğu yönünde… Zaten bütün derdim müzikal anlamda yüksek standartta bir albüm yapmaktı. Bunun bu kadar kısa sürede fark edilmesi beni özellikle mutlu ediyor.

Sizi yeni tanıdığımız için sormak istiyorum. Günseli Deniz müzik dışında neler yapar, nasıl bir hayatı vardır?

Çocukluğumdan beri zaten müzik eğitimime hiç ara vermedim. Şan, piyano ve gitar derslerim devam ediyor. Sık sık arkadaşlarımla bir araya gelip müzik geceleri yaparız; yani işin dışında da müzik var. Sadece profesyonel baktığım bir şey değil müzik; tutku beslediğim bir şey gerçekten…

Aynı zamanda dans dersleri ve koreografi çalışmaları da günümün önemli bir bölümünü alıyor. Spor ile aram hiçbir zaman iyi olmadı ama yoga ve pilates yapıyorum. Yüzüyorum. Sanıyorum biraz ruha iyi gelen aktiviteler ilgimi çekiyor. Zaten kitap seçimlerim de bu yönde oluyor… Ruh için arada bir de gezmek lazım tabii. Aynı yerde, aynı şehirde uzun süre duramam pek. Seyahat etmeye bayılıyorum. Allahtan mesleğim de buna çok müsait, bu açıdan şanslı hissediyorum.

Hayat Müzik Platformu okurlarına dinleyicilerinize neler söylemek istersiniz?

Beni tanımayı istediğiniz için teşekkür ederim… Zaten Hayat Müzik, müzikle ilgilenen kişilerin takip ettiği bir platform olduğu için daha sık sık yollarımız kesişecek diye umuyorum...


Röportaj: Ahmet ERTEN/Hayat Müzik Platformu/2012
Share this post

0 yorum Yeni Yorum Yap

 

Önemli Uyarı

Hayat Müzik Platformu 2006 yılında yayın hayatına başladı. Ahmet Erten’in editörlüğünde müzik sektörü ile buluşan blog, güncel albüm haberleri, değerlendirmeleri, röportajları ve konuk yazarları ile gündemin nabzını tutuyor.

Hayat Müzik Platformu'nda yayınlanan haberlerin ve röportajların izin alınmaksızın ve kaynak gösterilmeksizin yayınlanması yasaktır!

HAYAT MÜZİK (2006-2012)

HAYAT MÜZİK                                                            (2006-2012)
Kurucu/Editör Ahmet Erten İletişim: hayatmuzik@gmail.com

Magazin

© SADECE MÜZİK ! HAYAT MÜZİK!
Designed by GeCe